مزیت ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : کلینیک ایمپلنت دکتر والا

5 مزیت ایمپلنت دندان که باید بدانید

همانطور که در مقالات قبلی نیز برای شما بیان کردیم یکی از بهترین روش ها برای درمان دندان های از بین رفته کاشت ایمپلنت دندان است حال آنکه برای این روش بایستی نکاتی را در نظر بگیرید به عبارتی دیگر انتخاب متخصص ایمپلنت دندان بسیار مهم است زیرا نوع ایمپلنت و کاشت آن توسط متخصص در موفقیت آن موثر است کلینیک ایمپلنت دکتر والا در انجام خدماتی همچون ایمپلنت دندان ،لمینت دندان و ارتودنسی دارای تخصص و تجربه کافی است و می توانید با بررسی هزینه ها و انتخاب بهترین متخصص به راحتی دندان های خود را زیباتر کنید در این متن درباره 5 مزیت مهم کاشت ایمپلنت دندان نکاتی را بیان می کنیم.

 

درباره ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان بیشتر از آنچه که تصور می کنید در سلامتی و کیفیت زندگی ما مفید هستند و قطعا بهترین انتخاب از نظر ظاهرو عملکرد برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. مزایای سلامتی و همچنین مزایای زیبایی شناختی و عملی وجود دارد که سایر گزینه های جایگزینی دندان به سادگی نمی توانند ارائه دهند.

 

1 -تغذیه مناسب

یکی از مهمترین کاربردهای دندان سالم برای گاز گرفتن و جویدن غذا است. از آنجایی که دندان مصنوعی نیرویی مانند دندان های واقعی اعمال نمی کند،هنگام غذا خوردن اذیت میشوید . بیمارانی که دندان مصنوعی کامل یا جزئی دارند، اغلب در جویدن احساس ناراحتی می‌کنند

ایمپلنت ها شبیه دندان های طبیعی و یکپارچه و قوی هستند. علاوه بر این، آنها مانند دندان های واقعی عمل می کنند. میوه های ترد، سبزیجات خام، غلات، آدامس، آجیل و دانه ها را می توان بدون مشکل جوید و هنگامی که محل جراحی ایمپلنت بهبود یافت، می توانید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

 

2 -لثه های سالم

وقتی به دلیل از دست دادن دندان فضای خالی وجود دارد، خطر تشکیل پلاک بسیار بیشتر است. در نتیجه، لثه ها می توانند ملتهب و دردناک شوند. در صورت عدم درمان، بیماری لثه ایجاد می شود. با این حال، ایمپلنت دندان، شکاف باقی مانده از دندان از دست رفته را پر می کند.

مناطقی که به سختی تمیز می شوند و باکتری ها می توانند تجمع کنند، کاهش می دهد. بنابراین یکی از مزایای ایمپلنت های دندانی این است که لثه ها سالم تر می مانند و احتمال از دست دادن بیشتر دندان ها را کاهش می دهد.

 

3 – بازسازی استخوان فک

استخوان های برای بازسازی نیاز به تحریک دارند. اگر دندانی از دست رفته باشد، استخوان فک شروع به از دست دادن تراکم و کوچک شدن می‌کند. ایمپلنت‌های دندانی از دندان‌های طبیعی تقلید می‌کنند، به گونه‌ای که جایگزین‌های دندانی دیگر، مانند پروتز و بریج، شبیه دندان مصنوعی نیستند.

هنگامی که ایمپلنت دندان قرار می گیرد، استخوان فک در اطراف آن رشد می کند و آن را درست مانند یک ریشه دندان واقعی نگه می دارد. این فرآیند استئواینتگراسیون نامیده می شود. هنگامی که دندان جایگزین سفت شد و بتواند فشار وارد کند، از تحلیل استخوان بیشتر جلوگیری می کند. در واقع، تحریک استخوان فک توسط دندان‌های طبیعی و دندان‌های کاشته‌شده باعث بازسازی سلول‌ها می‌شود.

 

4 – دندان های بدون حفره

بیماران ایمپلنت به زودی متوجه می شوند که ایمپلنت هایشان چقدر شبیه دندان های طبیعی است. با این حال، یک تفاوت مهم این است که آنها نمی توانند حفره ایجاد کنند. از آنجایی که پست، اباتمنت و تاج کاشته شده از مواد مصنوعی ساخته شده است، خطر پوسیدگی وجود ندارد. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هنوز هم برای محافظت از لثه ها و ساختارهای پریودنتال که از ایمپلنت شما حمایت می کنند مهم هستند.

 

5 – عدم تغییر در ساختار صورت

با گذشت زمان، چون از دست دادن دندان تراکم استخوان ما را کاهش می دهد، ساختار صورت ما کاهش می یابد، بنابراین ظاهر ما نیز تغییر می کند. افرادی که برای مدت طولانی از دندان مصنوعی استفاده می کنند، تعریف خط فک و صورت خود را از دست می دهند.

از دست دادن دندان باعث می شود که پیرتر به نظر برسیم و صورت ما گود رفته به نظر برسد. از دست دادن دندان ها همچنین باعث می شود که دندان های ما از خط خارج شوند که ظاهر ما را نیز تغییر می دهد. علاوه بر این، درد در فک و سردرد ناشی از نامرتبی دندان‌ها با تغییر بایت است. ایمپلنت های دندانی به حفظ شکل کل ناحیه استخوان فک کمک می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: